JAK SIĘ UBRAĆ PRZED KAMERĘ - KM STYLE
JAK SIĘ UBRAĆ PRZED KAMERĘ

JAK SIĘ UBRAĆ PRZED KAMERĘ

with Brak komentarzy

Jeszcze kilka lat temu blogosfera i nagrania video na You Tubie były domeną młodych ludzi, którzy poszukiwali swojej formy ekspresji poprzez zaistnienie w internecie. Obecnie, świat wirtualny jest częścią naszego życia, również zawodowego, często przeważającą. W czasach gdy coraz częściej przenosimy swoje biznesy w strefę on-line, kwestia wizerunku staje się bardzo istotnym czynnikiem rzutującym na nasz potencjalny sukces. Chcesz wiedzieć jak się ubrać przed kamerę gdy przekazujesz ważne treści, uczysz albo prezentujesz swój produkt? Czytaj dalej.

SPÓJNOŚĆ PRZEKAZU

To, czy ludzie będą od Ciebie kupowali (czy to produkt, usługę czy po prostu będą Cię obserwowali) zależy od tego czy będziesz przekonująca w swoim przekazie. To, co mówisz i jak wyglądasz powinno mówić być spójne. Jeśli jesteś life coachem, mówisz o równowadze życiowej i związku z naturą, występowanie w marynarce może budować zbyt duży dystans do Ciebie. Natomiast swobodny dres czy luźny sweter u prawnika nie przysporzy mu klientów, no chyba, że oferuje inne spojrzenie na swoją profesję.

Równie istotne dla Twojego wizerunku jest tło nagrania. Pilnuj, aby to, co pokazujesz, było spójne z tym co mówisz. Dobrze jest, jeśli tło jest neutralne: biurko, sofa, poduszki, ładna ściana za Tobą. Jeszcze lepiej, jeśli wspiera przekaz poprzez akcesoria i kolory reprezentujące Twoją markę np. wieszaki z ubraniami u stylistki, lustro u makijażystki itp. To, co może zaburzyć Twój przekaz to np. książki z kontrowersyjnymi tytułami czy bałagan w tle. Wszystkiego o tym jak bosko wypadać przed kamerą dowiesz się od Sylwii Dąbrowskiej Teacherki, która jest niekwestionowaną ekspertką w tym temacie i jeśli chcesz nauczyć się tworzyć własne treści video: od stories, poprzez livy, wywiady, po długie video – nie znam nikogo lepszego. A teraz konkrety.

CZEGO NIE ZAKŁADAĆ PRZED KAMERĘ

  • Ubrań w drobny wzór np. w prążki. Będą się zlewać, migać, dawać efekt szarości.
  • Błyszczących ubrań.
  • Błyszczącego makijażu. Dlatego pudrujemy się, żeby się nie świecić. Szminka matowa, nie błyszczyk. Uważamy na okulary bez antyrefleksu.
  • Dzwoniącej biżuterii, ze względu na zakłócenia dźwięku.
  • Ubrań tak dominujących formą lub kolorem, że odciągają uwagę od tego co masz do powiedzenia. No chyba, że jesteś projektantką mody:)
  • Koszulek na ramiączkach (anty profesjonalizm) jak również eksponujących zbyt wiele ciała (nadmiar seksapilu). No chyba, że, znów, pasuje to do Twojej branży.
  • T-shirtów z kontrowersyjnymi napisami.

KOLORY PRZED KAMERĘ

  • Unikamy kolorów drażniących oko widza. W dużej ilości źle działają: żółty, pomarańcz, wściekła zieleń, neony. Można je jednak ostrożnie wprowadzać w dodatkach, szczególnie jeśli są to kolory naszej marki.
  • Czysta biel może być zbyt ostra przed kamerą, więc jeśli nie jesteś typem kolorystycznym chłodnym lub czystym, to śnieżno-biała bluzka może zbyt mocno odcinać się od Twojej twarzy. Wybierz biel złamaną albo kolorową biżuterię na szyi.
  •  Uważaj na kolory przy których zlewasz się z tłem, zwłaszcza szarości, pastele, brąz. 
  • Kolor czarny może być dobrym kolorem bazowym, o ile pasuje do Twojej kolorystyki i dbasz o inne rozjaśniające dodatki.
  • Kolor granatowy i niebieski kojarzą się z profesjonalizmem – to dobry wybór gdy chcesz przekazywać wiedzę, wzbudzać zaufanie.
  • Kolor czerwony jest świetnym energizatorem. Zaktywuje uwagę Twoich widzów, gdy zastosujesz go w dodatkach i makijażu. Pamiętaj, że nadmiar może być zbyt drapieżny.

UBRANIE A TY

Gdy zaczynasz budować swój wizerunek bezpiecznie jest zacząć od ubrań neutralnych, pół formalnych. Zbyt duża formalność zbuduje dystans, zbyt duży luz może dać wrażenie, że nie szanujesz swoich odbiorców. Jednolite gładkie ubrania będą ponadczasowe, a duże wzory np. krata lub kwiaty mogą pomóc zamaskować niedoskonałości sylwetki. Twoim priorytetem powinien być jednak dobór koloru do twojej twarzy, bo to na nią widzowie będą cały czas patrzeć. Tutaj sprawdź Jak dobierać kolor do swojego typu kolorystycznego.

Pamiętaj też, że ubranie powinno grać z Twoim charakterem, temperamentem, zarówno w kwestii biżuterii, jak i formy ubrania. Lepiej założyć coś sprawdzonego, w czym wiesz, że dobrze wyglądasz, niż eksperymentować z nowymi ubraniami, w których możesz czuć się niekomfortowo. Ubranie przecież ma Cię wspierać, dodawać pewności siebie, a nie być źródłem stresu, bo to na pewno wpłynie negatywnie na Twój przekaz.

Mam nadzieję, że moje wskazówki będą dla Ciebie pomocne. Jeśli chciałabyć skonsultować ze mną swój wizerunek, zapraszam na konsultacje on-line.

Daj znać jak Ty się ubierasz przed kamerę.

Podziel się swoją opinią

Facebook